kianyd

kianyd

kianyd

kianyd

کاربرد کانی ها

کانی‌ها در آغاز به همان صورت که از پوسته‌ی زمین به دست می‌آمدند، به کار می‌رفتند. برخی از این کانی‌ها که بلورهای ...

کانی‌ها در آغاز به همان صورت که از پوسته‌ی زمین به دست می‌آمدند، به کار می‌رفتند. برخی از این کانی‌ها که بلورهای ظریف و پایدار در برابر فرسایش داشتند، پس از صیقل‌کاری و تراش خوردن، به عنوان آرایش به کار می‌رفتند. به این کانی‌ها سنگ‌های قیمتی یا جواهر می‌گوییم. الماس، فیروزه، یاقوت کبود، زمرد، زبرجد، لعل، چشم گربه، عقیق، مروارید، و درّکوهی از مهم‌ترین کانی‌های گران‌بها هستند.

  ادامه مطلب ...

دانلود آلبوم بنیامین بهادری به نام ۸۸

دانلود آلبوم بنیامین بهادری به نام ۸۸

 

Download New Album Benyamin Bahadori – 88

 

( ترانه سرا : فرید احمدی ، ملودی : بنیامین بهادری ، تنظیم : پیام شمس )

 

دانلود آلبوم بنیامین بهادری به نام 88

  ادامه مطلب ...

شناسایی کانی

کانی، ماده‌ای است طبیعی، جامد و غیرآلی که در ترکیب سنگ‌های پوسته زمین یافت می‌شود و دارای فرمول شیمیایی و ساختمان اتمی مشخص است. برخی کانی‌ها از یک عنصر خالص و بسیاری از آن‌ها از دو یا چند عنصر درست شده‌اند.

  ادامه مطلب ...

۹ ماده‌ مرگبار در کانی‌ها و مواد معدنی

برخی از ترکیبات شیمیایی خوش رنگ و لعاب می‌توانند در مدت کوتاهی جان انسان را بگیرند. شاید در وهله‌ی اول فکر کنیم که این ترکیبات تنها در محیط‌های آزمایشگاهی یافت می‌شوند غافل از این که طبیعت بستر واقعی آن‌ها محسوب می‌شود.


  ادامه مطلب ...

کانی های ملی

۱- نام عده زیادی از کانی ها در واقع اسم محلی است که اولین بار در آنجا پیدا شده اند و به انتهای آن پسوند “ایت” اضافه شده است مثلا ایلمنیت از نام کوه های ایلمن واقع در اورال، تیرولیت از تیرول که محلی در کشور اتریش است، تالمنیت از معدن تالمن واقع در انارک ایران گرفته شده است.


۲- نام بعضی از کانی ها از اصطلاحات خاص بعضی کشورها گرفته شده است کثلا سافیر از اصطلاحات محلی هندوستان می باشد.


۳- نام عده ای دیگر از کانی ها از رنگ آنها  در زبان یونانی گرفته شده است مثلا هماتیت به معنی قرمز خونی، آزوریت به معنی آبی رنگ است.

  ادامه مطلب ...